Sıkça Sorulan Sorular

1- Kullanıcı adımı ve şifremi nasıl edinebilirim?

Kullanıcı adınız öğrenci numaranız, şifreniz sisteme ilk girişte TC Kimlik numaranızdır. Fakat şifrenizi daha sonradan değiştirmenizi tavsiye ederiz. Alttan dersleri olan öğrencilerimizin şifre işlemleri için UZEM’e ulaşmaları gerekmektedir.

 

2- Sisteme giriş nasıl yapabilirim?

Sisteme lms.alparslan.edu.tr adresinden giriş yapılacaktır. Bununla ilgili UZEM ana sayfamızda Öğrenci Kullanım Kılavuzu dokümanında detaylı bilgi paylaşılmıştır.

 

3- Sisteme girişte sorun yaşarsam ne yapabilirim?

Sisteme girişte problem yaşıyorsanız öncelikle kullanıcı adınızı ve parolanızı doğru yazdığınızdan emin olun. Eğer parolanızı unuttuysanız, sisteme ilk giriş ekranında “ Şifrenizi mi unuttunuz? “ linkine tıklayıp, kullanıcı adınızı ya da sistemde kayıtlı mail adresinizi girdiğinizde, sistem mail adresinize gereken bilgiyi göndermektedir. Bunun dışında sisteme hiçbir şekilde giriş yapamıyorsanız, danışmanınız aracılığıyla ya da UZEM web sayfamızdaki iletişim bilgilerimizle UZEM’e ulaşmanız gerekmektedir.

 

4- Ders listemde bir sorun varsa ne yapabilirim?

Eğer almamanız gereken bir ders listenizde varsa ya da bir dersi almanız gerekirken ders listenizde bu dersin adı yoksa, danışman hocanıza bu durumu iletmeniz gerekmektedir. Danışmanınız aracılığıyla UZEM’e gelen problemleriniz en kısa zamanda çözülmeye çalışılacaktır.

 

5- Uzaktan eğitim yoluyla aldığım bir dersten başarı durumum nasıl değerlendirilecek?

Normal öğretim ile alınan bir dersin başarı durumu ile uzaktan eğitim ile alınan derslerin başarı durumları aynıdır. Sonuçta bir dersten bir öğrencinin başarı durumu Muş Alparslan Üniversitesi öğrenci işleri otomasyonuna girilerek bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenmektedir.

 

6- Derslere devam hususu nasıl değerlendiriliyor?

Normal öğretimdeki derse devam hususu ile aynıdır. Uzaktan eğitimde öğrencimiz daha avantajlı durumadır. Çünkü dersin tekrarını daha sonradan da izleyerek, bir dersin o haftaki devamını vermiş olacaktır.

 

7- Uzaktan eğitimde bir dersin sınavına katılamamam halinde ne yapabilirim?

Normal eğitimdeki bir dersin usulünde olduğu gibi; bölüm başkanlıklarına durumlarını izah eden bir dilekçe ile başvurup, durumlarını gösterir belgeyi de dilekçelerine ek yapıp, telafi sınavlarına katılmak için başvuru yapmaları gerekmektedir.

 

8- Uzaktan eğitim derslerinin sınavlarında bir sorunla karşılaşmam halinde ne yapabilirim?

Sizden kaynaklı nedenlerden dolayı, size tekrar sınav hakkı tanınamamaktadır. Fakat sistemsel sorunlarla karşılaşmanız halinde, bu durumu sınav süresince uzem@alparslan.edu.tr e-posta adresine iletebilirsiniz. Sorunun sınav süresi bitmeden çözülmesi halinde sınava devam etmeniz sağlanacaktır. Aksi halde sorunla ilgili fakültenize dilekçe vermeniz gerekmektedir. Bu süreçle ilgili detaylı yönerge için tıklayınız.

 

9- Uzaktan eğitim derslerinin sınav sonuçlarını nereden öğrenebilirim?

Muş Alparslan Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemine girerek; ilgili dersin sınav bilgilerine ulaşıp, normal eğitimdeki derslerinde olduğu gibi sınav bilgilerini görebilirsiniz.

Comments are closed